Activiteiten/Kringen

Gedurende de week vinden in de Pelgrimkerk de volgende activiteiten/kringen plaats:

Alphacursus – voor mensen die meer willen weten over het geloof

Vraag je je af of er meer is? Ben je op zoek naar de zin van je leven en wil je meer te weten komen over het christelijk geloof? Dan is de Alphacursus echt iets voor jou! Deze cursus bestaat uit circa tien avondbijeenkomsten + een gezamenlijk weekend. De bijeenkomsten beginnen steeds met een gezellige maaltijd. Na de maaltijd wordt eerst een informatieve film vertoond en vervolgens vindt in kleine groepen gesprek plaats over de onderwerpen die in de film aan de orde kwamen. Daarbij is er volop ruimte al je (levens)vragen aan de orde te stellen.
De Alphacursus die tijdens de afgelopen seizoenen in de Pelgrimkerk plaatsvond werd erg positief ontvangen. Daarom gaan we ook in het nieuwe seizoen 2019-2020 graag opnieuw de Alphacursus aanbieden. Mocht u/jij interesse hebben om aan de Alphacursus deel te nemen, dan kunt u contact opnemen met ds. Sicco Zijlstra, Wilma Koelewijn of Evelyn Cok via alpha@pelgrimkerk.nl.

Bijbelstudiekring

Eenmaal in de veertien dagen op donderdagavond komt de Bijbelstudiekring bijeen in een zaal van de kerk. We beginnen de avond met samen zingen. Vervolgens bestuderen we een hoofdstuk uit een studieboekje a.d.h.v. vragen die we thuis hebben voorbereid en tijdens onze bijeenkomsten met elkaar bespreken.
We hebben fijne avonden samen, waarin we elkaar opbouwen en veel van elkaar leren. Mocht u belangstelling hebben voor deze kring, dan kunt u informatie vragen bij Beata Hartendorf of Tilly Heule.

Theologische leeskring

De Theologische leeskring vindt gedurende het kerkelijk seizoen eenmaal in de veertien dagen plaats op woensdagavond, van 20.00 tot 22.00 u.
Door het samen lezen en bespreken van theologische lectuur biedt deze kring de mogelijkheid om tot verdieping van theologische kennis te komen en geestelijk gevormd te worden. De bijeenkomsten van de leeskring worden steeds door één der deelnemers voorbereid. Hij/zij verdiept zich extra in het hoofdstuk dat aan de orde is en leidt het gesprek hierover in goede banen.
Mocht u interesse hebben om aan deze boeiende en enthousiaste kring deel te nemen, dan kunt u contact opnemen met Jaap Nagtegaal of ds. Sicco Zijlstra.

Gespreksgroep: In vertrouwen

Deze gespreksgroep komt eens in de twee weken op donderdagmiddag van 14.00-16.00 uur samen in de kerk. Rondom een open Bijbel spreken de deelnemers met elkaar over ieders geloofservaring/geloofsbeleving en over vragen die er leven betreffende het geloof, de Bijbel, etc. De bedoeling daarbij is om elkaar te stimuleren en te bemoedigen in het geloof. Mocht u belangstelling hebben voor deze kring, dan kunt u contact opnemen met Sarita Kooyman van Guldener of ds. Sicco Zijlstra.

Together

“Together” is een informele en gezellige bijeenkomst die eens in de paar maanden plaatsvindt op zondagavond, v.a. 20.00 u. in de Upperground. Iedere bijeenkomst staat op zich, dus wie wil deelnemen kan per keer aansluiten. We praten met elkaar over een boeiend onderwerp wat raakt aan ons persoonlijk geloof, iedere keer door iemand anders bedacht en voorbereid. Het voelt als een verjaardag, alleen kom je nu met elkaar dieper in gesprek. Als je liever alleen luistert, ben je natuurlijk ook van harte welkom bij deze inspirerende avonden!
Contactpersoon: Marieke Houtgraaf.

Inloopcafé

Elke woensdagochtend van 10.30 tot 12.00 u. is er in de Pelgrimkerk een inloopochtend. Een mooie gelegenheid om onze kerk eens vrijblijvend binnen te lopen! Er is koffie of thee en er is ruimte voor ontmoeting en een praatje met uw buurtgenoten. Bovendien heeft de gastheer/gastvrouw van die ochtend een luisterend oor voor u. Schroom niet het inloopcafé te bezoeken, want het is er gezellig en u bent van harte welkom! Ook onze dominee Sicco Zijlstra is meestal aanwezig voor een gesprek.

Spelletjes middag

Vanaf dinsdagmiddag 15 februari van 13.30 uur tot 15.30 uur om de 14 dagen in de Pelgrimkerk.
Onder het genot van koffie, thee, iets lekkers… rummikub, triominos, scrabble, sjoelen enz.
Gezellig wanneer je komt, en neem gerust iemand mee!
Wij willen je ook ophalen en weer naar huis brengen, meld het ons.
Jeanne-Marie Claus 06 4299 6335 of Regina Nagtegaal 06 4600 1671

Als u een vraag wilt stellen aan één van bovenstaande commissies/werkgroepen en er staat nog geen knop “stuur e-mail” bij, dan kunt u onderstaande knop aanklikken en uw vraag invullen. Uw vraag wordt doorgestuurd naar de betreffende commissie.

Interieur kerk